Pondres is een fulfilment bedrijf die een groot aantal transactionele data verwerkt voor hun klanten.
Met behulp van hun OMNIA platform kunnen ze op basis van ruwe data uiterst complexe en goed vormgegeven documenten opstellen, en deze via het distributiekanaal uitzetten naar wens van de klant.
Een pensioenpartij was op zoek naar een oplossing om het papieren proces te vervangen voor een digitaal proces, om zo kosten te besparen en meer milieuvriendelijk te kunnen werken. Dit zou gaan om documenten voor ruim 200.000 klanten.
Zekerheid van aflevering, en de veiligheid van de opslag waren zeer kritische punten. Als dit niet op orde zou zijn kon dat tot zeer hoge boetes leiden.
We zijn begonnen met het koppelen van het OMNIA platform met het SECUREDD platform. Er is gezorgd dat alle vereiste informatie voor verzending en ontvangst goed konden worden verwerkt en opgevraagd.
Vervolgens zijn de migratie stappen gestart, en is er voor alle 200.000 personen een kluis aangemaakt.
Om het zo eenvoudig mogelijk te maken voor de eindklanten is er gekozen voor de inlogmethode met DigiD. Dit is gepaard met jaarlijkse audits om te garanderen dat de data goed wordt behandeld en veilig opgeslagen wordt.
Alle pensioenklanten hebben nu een digitale opslagplaats voor de pensioen informatie.
Op basis van status informatie kan Pondres altijd nog per post documente versturen indienn dit nodig is voor de aflever garantie.
Op deze wijze wordt er grootschalig op kosten en werkzaamheden geld bespaard. Binnen twee maanden was het volledige project opgetuigd en afgerond. De pensioenpartij is nog altijd tevreden klant en gebruiker van onze oplossingen.